CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

27 sierpnia 2023

POEZJA (41) Różewicz TADEUSZ RÓŻEWICZ - OBCY CZŁOWIEK

 



Różewicz Tadeusz - Obcy człowiek

To obcy człowiek czego chce

o kogo pyta

to nieznajomy

pewnie zbłądził

albo się omylił

mówi że nas szuka

lecz nie zna nazwiska kogo pan szuka

taki tu nie mieszka

to jakiś pijak

może pomylony uparcie twierdzi

że właśnie nas szuka lecz my go nie znamy

kto to jest


Nie mogę wejść

do waszego domu mieszkania

mówicie

że mnie nie znacie

że jestem obcy patrzycie zdziwieni trochę przestraszeni


Właśnie was szukam

w tym ogromnym mieście

co rośnie

przybywa

Was szukam

Na tej wyspie

bezludnej

nie omyliłem się

wy jesteście

ludzie

moi bliźni


czy mogę zostać z wami jeden dzień noc jestem człowiekiem

nie jestem obcy patrzycie na mnie

przez judasza

nie zdejmując łańcuchów

przez drzwi zatrzaśnięte


jestem zmęczony

chcę usiąść przy waszym stole

znamy się przecież

od narodzenia Chrystusa

jestem bardzo zmęczony

mogę wam opowiedzieć

o sobie o was

chcę wam powiedzieć

że nie ma tajemnicy

nie czekajcie


[27.08.2023, Toruń]


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz