CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

27 sierpnia 2024

ZAPISKI (1305) NIE JESTEM POLAKIEM, JESTEM BYDLĄTKIEM.

 

1305.

Znalazłem w internecie takie oto słowo na niedzielę. Nie potrafię przenieść do bloga tego filmiku, ale może nie ma takiej potrzeby reklamować tego gościa – księdza katolickiego, któremu, jak to mówią, odjechał peron. Zacytuję więc tę wypowiedź, która, tak sądzę jest reprezentatywna dla dzisiejszego kościoła katolickiego w Polsce.

Polska bezbożna nie jest Polską. Polacy bezbożni nie są już Polakami – są bydłem”.

W taki oto sposób zostałem bydlęciem. Jeżeli mam prawo wyboru rasy, to wybieram „Blonde d’Aquitaine” – krówki i byczki (rzadziej) widywałem podczas podróży po południowej i południowo zachodniej Francji.


[27.08.2024, Toruń]

1 komentarz:

  1. O, to ja już dawno się zaliczam, bo nasz proboszcz wyprzedził czas i już dawno nazwał mieszkańców, którzy nie uczestniczyli w procesji bydełkiem 😉
    jotka

    OdpowiedzUsuń