ŻYCZENIA

ZDROWYCH, POGODNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT

CHMURKA I WICHEREK

...życie tutaj jest także fikcją, choć nie zawsze...

30 lipca 2022

KALENDARIUM 30. LIPCA

 


KALENDARIUM 30. LIPCA

1511 – urodził się - Giorgio Vasari, włoski malarz, architekt, pisarz, historyk [zm. 1574]



1771 – zmarł Thomas Gray - brytyjski poeta [ur. 1716]



1818 – urodziła się Emily Brontë - brytyjska pisarka, poetka [zm. 1848]


1853 – urodził się Julian Fałat - polski malarz, akwarelista, wykładowca akademicki [zm. 1929]



1866 — urodził się Alfons Bohumil Šťastný - czeski pisarz, tłumacz, autorem opowiadań harcerskich; autor kryminałów



1880 – zmarł Hipolit Skimborowicz - polski muzealnik, pisarz, publicysta (ur. 1815)


1891 — urodził się Leon Pomirowski -  krytyk literacki [zm. 1943]


[30.07.2022, Toruń]

4 komentarze:

  1. Najwybitniejszym z tych wszystkich był niewątpliwie Giorgio Vasari...- człowiek renesansu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpisałam tu rano komentarz ale mi zniknął. A pisałam że najwybitniejszym z tych przez Ciebie wymienionych był czlowiek renesansu Giorgio Vasari...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i odnalazłem... nie wiem czemu to tak blokuje... ostatnio naet zablokowało mój własny komentarz

      Usuń
  3. Aha, przeszukuję teraz spam...

    OdpowiedzUsuń